battlefield-2142.nl Forumindex Index
battlefield-2142.nl
Forums
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FAQ - EERST LEZEN VOORDAT JE EEN VRAAG POST
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Happy-Camper
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 20 Okt 2006
Berichten: 761
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 1:43 pm    Onderwerp: FAQ - EERST LEZEN VOORDAT JE EEN VRAAG POST Reageren met citaat

Ik kan niet inloggen onder mijn BF account!
Er is 1 groot verschil met BF2, dat is dat je moet inloggen onder je EA account en niet onder je BF nick account. Deze EA account is waaronder je het spel hebt geregistreerd online en dezelfde account die je nodig hebt voor de EA downloader oa.

Doe je dat niet, je en probeer je in te loggen onder je BF2 nick account, dan krijg je een CD key fout. Dat de cd key al in gebruik is door iemand anders. (nameljk je eigen EA account)

Hoe krijg ik mijn veteraan status en waarom kan ik niet bij mijn vooraf geregistreerde nickname?
Voor een veteraan status moet je eerst je laten registreren op de officiele BF site van EA. Als je je oude BF2 onder dezelfde EA account hebt geactiveerd, dan staat er als je ingelogd bent je veteraan nick. Je moet dus de oude BF2 in je bezit hebben.
Je kunt je veteraan nick hier vinden: (http://battlefield.ea.com/battlefield/bf2142/veteran.aspx)

Ik zie geen servers?
1. Heb je de laatste versie van bf2142. EA downloader downloaden en de patch uitvoeren.
2. Je moet voor je patched, eerst je bf2142 volledig afsluiten. Anders is het soel wel bewerkt, maar niet gepatched. Heb je dit fout gedaan, dan moet je het hele spel opnieuw installeren. (niet vergeten na-verwijderen en opnieuw installeren je pc opnieuw op te starten, anders kan je pc de bf2142.exe niet vinden)

Welke patch moet ik hebben?
1. Je moet altijd de laatste patch hebben, alle voorgaande patches zitten erin verwerkt.

Mijn punkbuster kickt me telkens
Controleerd of Punkbuster is geupdate. Soms blokkeerd je firewall punkbuster om te updaten. Ook handig als je geen problemen hebt met punkbuster, want hij update waarschijnlijk je client.
1. Download PBSetup KLIK ER MAAR OP!
2. Open PBSetup en installeer het
3. Klik op Add a game
4. Selecter bij Game: Battlefield 2142 (Game Path: waar je Battlefield 2142 folder opgeslagen is). Druk op OK.
5. Selecteer Battlefield 2142 en klik op Check For Updates
Met behulp van plaatjes in vier stappen:




Hoe krijg ik de bonus wapens?
Er zijn 2 manier om een bonus wapen of atribuut te verkrijgen.
1. Spelen op een ranked online server en een rank up krijgen.
2. Tijdens het spel kun je doormiddel van goed samenwerken en aangesloten zijn bij een squad een squadbonus behalen. Dit is ook een unlock, deze zal ook verdwijnen als je het spel afsluit. Offline spelen of een unranked server verdwijnen je bonussen als je het spel verlaat. Zie verdere uitleg hieronder

Squadbonussen?
Als je squad een opdracht heeft. Bijvoorbeeld verplaatsen/aanvallen/verdedigen, en je haald een kill (of iemand van je team) dichtbij waar deze opdracht is. Of je veroverd een locatie,dan krijg je squad squadpunten.
Dit is te volgen bovenaan links in je scherm.Als het balkje vol is tijdens een ronde, krijg je een squadbonus. Hiermee kun je een bonus kiezen tijdens het spel, doormiddel van op enter te drukken. Daar staat boven de gevechtsmap een tab voor kies squadbonus.

Dit gaat om de normale wapens, zoals ook bij een rank up krijgen. Net als bij een rank up zul je eerst het rijtje moeten afwerken om bij het hoogste wapen te komen. Echter je kunt niet met squad bonussen een heel rijtje compleet maken. Je kunt alleen een atribuut of wapens kiezen als dit de eerst opvolgende bonus is van een door rankup behaalde bonus.....(is dit verhaal nog te volgen?) Dus je kunt alleen de 2de box kiezen als je via een rank up als de 1ste box voor een klasse hebt. Bij een volgende squad bonus kun je dus niet nog de 3de box ook erbij kiezen als de 2de is verkregen door een squad bonus.

Mijn lindjes/speltjes/medals of zelfs rank worden niet bijgewerkt als ik er een behaal
1. Weet je 100% zeker dat je op een ONLINE RANKED server hebt gespeeld? Zie dan antwoord 2.
2. Soms zit er vertragen op het bijwerken van dit systeem. Probeer eerst even uit te loggen en weer in te loggen in je EA account. Staan ze er dan nog niet bij. Join een andere server en krijg een kill. Staan ze er dan nog niet bij, zie antwoord 1.

Verbinding met EA server problemen
Veel gebruikers hebben problemen om te connecten met een server of server om te spelen. Op dit moment heeft de EA server voor battlefield ook weleens problemen, dus try again later is een mogelijke oplossing voor je probleem. Echter is het ook verstandig om je router na te kijken of eens proberen je firewall uit te zetten.

Verder is er ook een mogelijkheid, dat het onderhouds tijd is voor de servers van battlefield. Dit gebeurd niet elke week en duurd meestal ook niet de volle duur.
Echter, aangezien battlefield 2142 net nieuw is, zal er de komende maanden wel wekelijks gesleuteld worden aan de servers. Verder is het af en toe gewoon goed voor re-sync en een reboot van de servers.
Als er iets mis is gegaan, is er ook nog een emergency onderhoud.
- Standard Maintenance Window: Elke dinsdag: 15:00 - 19:00 ECT
- Emergency Maintenance Window: Donderdag: 15:00 - 19:00 ECT

Spel loopt telkens vast
Dit kan aan een heleboel zaken liggen. Toch een aantal tips.
1. Ga naar opties in het spel, daarna naar geluid en zet de EAX uit. Sommige geluidskaarten ondersteunen deze optie niet, waardoor ze telkens vast-lopen.
2. Probeer je scherm resolutie lager te zetten.
3. Zet je grafische vereiste op normaal of laag.

Waar kan ik de patches vinden?
Er zijn 2 methode hiervoor.
1. Je zoekt het hele internet af, doormiddel van een zoekmachine om een gratis download ergens te vinden.
2. Je download de EA downloader. Je logt in op je bf2142 EA account en daar staan alle patches op je te wachten. EA downloader kun je hier vinden. (https://account.ea.com/commerce/main.jsp?ipath=17&sls=2&site=eaco&skin=commerce&app=homepage&xcountry=NL&locale=nl&curr=EUR)

Hoe kan ik mijn rank in mijn onderschrift zetten
De onderschriften die je hier overal op de server ziet zijn van www.2142-stats.com Ga naar je soldaat en klik op Signatures. Klik op het onderschrift dat je bevalt en je krijgt een bbcode om neer te zetten in je profiel.
Staat je soldaat niet op 2142-stats.com? Dan moet je jezelf registreren. Het kan soms wel tot 1 week duren voordat je stats dan verschijnen op die site!

Waarom kan ik de bovenste unlock van mijn unlockboom niet selecteren.
De bovenste unlocks in elke rij zijn unlocks voor het boosterpack Northern Strike. Deze unlocks kun je alleen verdienen in dit boosterpack of via squadbonussen (zie hier in de FAQ)


Laatst aangepast door Happy-Camper op Vr Apr 13, 2007 5:20 am; in totaal 19 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fear
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 18 Okt 2006
Berichten: 549

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 4:42 pm    Onderwerp: Re: FAQ Reageren met citaat

goed begin voor een FAQ... maar ik heb een vraagje...

Happy-Camper schreef:

Tijdens het spel kun je doormiddel van goed samenwerken en aangesloten zijn bij een team een teambonus behalen. Dit is ook een unlock, deze zal ook verdwijnen als je het spel afsluit.


wat voor unlock is dat dan???
_________________



^^mijn muis^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Happy-Camper
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 20 Okt 2006
Berichten: 761
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 2:55 am    Onderwerp: Re: FAQ Reageren met citaat

Fear schreef:
goed begin voor een FAQ... maar ik heb een vraagje...

Happy-Camper schreef:

Tijdens het spel kun je doormiddel van goed samenwerken en aangesloten zijn bij een team een teambonus behalen. Dit is ook een unlock, deze zal ook verdwijnen als je het spel afsluit.


wat voor unlock is dat dan???

aa, ok teambonus kan leiden tot verwarring. Ik heb het natuurlijk over squad bonussen.

Als je squad een opdracht heeft. Bijvoorbeeld verplaatsen/aanvallen/verdedigen, en je haald een kill (of iemand van je team) dichtbij waar deze opdracht is. Of je veroverd een locatie,dan krijg je squad squadpunten.
Dit is te volgen bovenaan links in je scherm.Als het balkje vol is tijdens een ronde, krijg je een squadbonus. Hiermee kun je een bonus kiezen tijdens het spel, doormiddel van op enter te drukken. Daar staat boven de gevechtsmap een tab voor kies squadbonus.

Dit gaat om de normale wapens, zoals ook bij een rank up krijgen. Net als bij een rank up zul je eerst het rijtje moeten afwerken om bij het hoogste wapen te komen. Echter je kunt niet met squad bonussen een heel rijtje compleet maken. Je kunt alleen een atribuut of wapens kiezen als dit de eerst opvolgende bonus is van een door rankup behaalde bonus.....(is dit verhaal nog te volgen?) Dus je kunt alleen de 2de box kiezen als je via een rank up als de 1ste box voor een klasse hebt. Bij een volgende squad bonus kun je dus niet nog de 3de box ook erbij kiezen als de 2de is verkregen door een squad bonus.

Heb de FAQ maar meteen even geupdate.
Helemaal fair vind ik persoonlijk het systeem niet. Verdedigen en campen schiet vaker harder op in punten als aanvallen, want dan moet je naar je squadopdracht spot rennen als je dood bent. Het is echter wel een fijne manier van de spelmakers om teamwork aan te moedigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fear
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 18 Okt 2006
Berichten: 549

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 8:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

thanx voor de uitleg
_________________



^^mijn muis^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arie
Hoogste Commandant
Hoogste Commandant


Geregistreerd op: 24 Mrt 2006
Berichten: 1510
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: Wo Okt 25, 2006 11:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben op het moment bezig met een downloads sectie, daar zal vandaag waarschijnlijk nog de patch te downloaden zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Dutch_Pilot
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal


Geregistreerd op: 11 Nov 2006
Berichten: 160
Woonplaats: Losser

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 4:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het ook een goeie FAQ
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
CapoVarwijk
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal


Geregistreerd op: 18 Nov 2006
Berichten: 172
Woonplaats: Losser

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 11:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

handig voor als je iets niet weet
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Elessar
Luitenant-Kolonel Zilver
Luitenant-Kolonel Zilver


Geregistreerd op: 11 Jan 2007
Berichten: 56
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 4:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Handige FAQ, maar kun je er ook bijzetten hoe je die rank-banners kunt maken?
Hiermee bedoel ik dus de banners die de veteranen hier hebben.

Ik heb me al geregistreerd, maar nog niet uit kunnen vinden hoe ik zo'n collage in elkaar flans.



O ja. En hoe je nou weet wanneer een server een Ranked-Server is of niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
major payne
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 2483
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Feb 23, 2007 7:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

rank server staat aangegeven door een sergant rang tekentje voor de server,
die banners haal je van www.2142-stats.com
_________________
Genoeg DOM gescript, op naar OOP!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Corniche
Onderluitenant Zilver
Onderluitenant Zilver


Geregistreerd op: 02 Jul 2007
Berichten: 38
Woonplaats: Zoelmond (Vlakbij Culemborg)

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 10:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja, ik installeer dus net patch 1.25 en BF valt de hele tijd uit. Kan geen solo meer en ook geen multiplayer .. iemand raad?

Alvast bedankt!
_________________
'I ain't gonna say I'm true, cause true speaks for itself'

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Funkii
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 12 Jan 2007
Berichten: 504
Woonplaats: Zoetermeer (Zuid-Holland)

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 10:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Verkeerde topic Wink
_________________
Bf2142 Rank:Brigadier General
Next Rank:General Major

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
timebomb
Private
Private


Geregistreerd op: 24 Aug 2007
Berichten: 4
Woonplaats: oosterland

BerichtGeplaatst: Za Aug 25, 2007 8:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bij mij start bf 2142 biet als ik er opo klik wat moet ik doen???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Snoei
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 12 Nov 2006
Berichten: 1584
Woonplaats: 's-Graveland

BerichtGeplaatst: Za Aug 25, 2007 10:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

probeer hem te starten via de map in program files, als die werkt moet je die snelkoppeling kopieren naar het bureaublad oid
_________________

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MitsieMaster
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 04 Nov 2006
Berichten: 609
Woonplaats: Waddinxveen

BerichtGeplaatst: Za Aug 25, 2007 11:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

doet ie nog wat aparts zoals een zwart beeld ofzo
of als je erop drukt dan doet ie het gewoon niet
ik zal hem eerst ff probere opnieuw te instaleren
_________________
Xfire: b4deend
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Abcd007
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal


Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 993
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za Aug 25, 2007 11:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien moet je ook ff je Firewall nagaan of hij BF 2142 wel toelaat.
_________________
1+1=2142

[img]http://img340.imageshack.us/my.php?image=3610458ng7.gif[/img]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.