battlefield-2142.nl Forumindex Index
battlefield-2142.nl
Forums

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

nVidia instellingen BF2142 (3D)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Twiki_Rogers
Onderluitenant Zilver
Onderluitenant Zilver

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 9:46 am    Onderwerp: nVidia instellingen BF2142 (3D) Reageren met citaat

Weet iemand hoe ik een juiste configuratie moet instellen onder opties van nVidia?
Die van geavanceerd instellingen.

Heb ASUS Geforce 6200 TC 256MB ( 512MB support, PCI-e 16x ) onlangs gekocht.
265 MB is een DDR2 zit op een videokaart.

Als ik alles op "low" instel, is beeld niet zo mooi. ( snelheid is probleemloos )
Wil daarom alles scherper zetten.
Stel 'm elke keer weer verkeerd in, game geeft veel schokken.

instellingen die ik wil aandacht geven is:
interferentie-instellingen, anisotropisch filteren, systeempresentatie, verticale synchronisatie, mipmaps dwingen, conformerende partoonklem, hardwareversnelling, trilineair optimaliseren, anisotropische mip-filteroptimalisering, anisotropische voorbeeldoptimalisering, transparantie-interferentie, 3-voudige buffering, netatieve LOD-vertekening.

Er zijn in wel veel games-namen met hun eigen configuratie in nVidia-profiellijst, maar die van BF2142 zit er niet bij.

( én PC-systeem ziet er zo uit: 512 MB DDR2 werkgeheugen + 2,8 Ghz intel celeron D - binnenkort uitbreiden naar 1536 MB DDR2 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Megac
Onderluitenant Zilver
Onderluitenant Zilver

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 10:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kzou met die anisotropisch filteren niet te ver gaan, mss x4 of zo, zelfde voor anti aliasing. Negatieve LOD-vertekening maakt niet veel uit tenzij je problemen hebt hiermee. verticale synchronisatie kan natuurlijk aan. hardware versnelling laat je gewoon staan. voor de rest zou ik alles door bf zelf laten kiezen, en gebruik fraps of zo om je fps te checken..kan je mss nog verder gaan of juist niet. zijn de standaard high instellingen van bf dan niet goed genoeg?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
BounceMeister
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 6:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat de high instellingen van BF2142 met een 6200 niet gaat lukken. Ik heb een 7600GS (@500/1000MHz) en ik kan nog niet alles op high zetten. Ik draai op 1024x768@85Hz. Ik heb de meeste instellingen op medium, sommige op high, shadow of lighting effects op low, distance op maximaal en anti-aliasing op 2x. Met FRAPS heb ik ingame dan zo'n 30fps.
Ik ben ook wel benieuwd naar de instellingen van anderen.
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 6:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de N6200GE ik speel met alles op medium en een enkele op high en het loopt best moet ik zeggen Smile
Twiki_Rogers
Onderluitenant Zilver
Onderluitenant Zilver

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 02, 2007 12:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Smile Bf2142 beeld is snelheid heel erg goed, en kwaliteit is iets minder.
Beeld-kwaliriet leek beetje op een oude spel atari, uit jaren '90 .
De bedoeling is dat ik beeld-kwaliteit beetje scherper wil inzetten zonder schokken.
Alles op hoge instellingen ziet kwaliteit heel erg mooi uit, maar ongeveer 3 beelden per seconden.
En bij zware bom-effect en zo, word ongeveer 1 beeld per 3 seconden.
Erg irritant...
Wel raar dat nVidia nog niet bekend is met de BF2142 instellingen en dat zit nog niet in de upgradepakket van nVidia.
Ik ga gewoon met configuratie stap voor stap instellen.. Het resultaat komt nog.
Terug naar boven
Twiki_Rogers
Onderluitenant Zilver
Onderluitenant Zilver

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 8:02 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Het antwoord is alle 3D-instellingen van nVidia op standaard instellen. ( samengevat: klik herstellen ) en alles is snel opgelost.
Die van BF2142 opties--> beeld zelf:
Alles ook op low.
Als ik één instelling zoals textures op gemiddels lopen beelden niet zo lekker.
Ben er zeker van dat ik extra werkgeheugen bij moet halen Smile
Dus dan heeft het niet zoveel zin om hier verder over te praten.
Terug naar boven
BounceMeister
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 10:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zat trouwens eens in de nvidia drivers te kijken, en battlefield 2142 stond er bij mij wel bij. Ik heb onlangs de nieuwste versie geinstalleerd..
Generaal-Majoor
Generaal-Majoor

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 1:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

BounceMeister schreef:
Ik denk dat de high instellingen van BF2142 met een 6200 niet gaat lukken. Ik heb een 7600GS (@500/1000MHz) en ik kan nog niet alles op high zetten. Ik draai op 1024x768@85Hz. Ik heb de meeste instellingen op medium, sommige op high, shadow of lighting effects op low, distance op maximaal en anti-aliasing op 2x. Met FRAPS heb ik ingame dan zo'n 30fps.

heb de Asus EN7600GT , in conquest mode kan ik alles op hoog zetten @ 30 fps
in titan zet ik alles op medium, mijn kaart zou op hoog kunnen maar mijn processor is de zwakke schakel, hij kan niet volgen Laughing (P4 3.2 Ghz)
Terug naar boven
BounceMeister
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 1:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

spaceflippie schreef:
BounceMeister schreef:

in titan zet ik alles op medium, mijn kaart zou op hoog kunnen maar mijn processor is de zwakke schakel, hij kan niet volgen Laughing (P4 3.2 Ghz)

Misschien is bij mij de cpu dan ook het probleem, het is een P4 2.8 die overclocked op ruim 3.0GHz draait nu. Ik heb ook maar 1Gb geheugen, dat schijnt voor BF2142 ook niet aan de ruime kant te zijn.
Generaal-Majoor
Generaal-Majoor

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 3:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

BounceMeister schreef:
spaceflippie schreef:
BounceMeister schreef:

Misschien is bij mij de cpu dan ook het probleem, het is een P4 2.8 die overclocked op ruim 3.0GHz draait nu. Ik heb ook maar 1Gb geheugen, dat schijnt voor BF2142 ook niet aan de ruime kant te zijn.

ik ook maar 1 GB hoor maar dat is genoeg normaal
Terug naar boven
Jeroen
Lieutenant Generaal
Lieutenant Generaal

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 4:04 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

spaceflippie schreef:
BounceMeister schreef:
spaceflippie schreef:
BounceMeister schreef:

ik ook maar 1 GB hoor maar dat is genoeg normaal

Als je alle sliders vol open zet kom je ruim boven de 1gb uit en ga je swappen met je hdd en dan krijg je lag, dus 2gb is toch wel aan te raden Wink

"Not getting shot in the face repeatedly by a swearing, ultra-skilled 15 year old boy who plays the game every day for 8 hours."
Terug naar boven
BounceMeister
Brigadegeneraal
Brigadegeneraal

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 7:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jeroen schreef:

Als je alle sliders vol open zet kom je ruim boven de 1gb uit en ga je swappen met je hdd en dan krijg je lag, dus 2gb is toch wel aan te raden Wink

Inderdaad, ik had ergens gelezen dat bf2142 pas lekker gaat lopen vanaf minimaal 1,5Gb vrij geheugen. MAarja, dat is pas voor m'n volgende PC...
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    battlefield-2142.nl Forumindex -> Helpdesk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: