Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rohem Lieutenant Generaal

Geregistreerd op: 02 Apr 2007 Berichten: 658 Woonplaats: Arnhem / Oldenzaal
|
Geplaatst: Wo Aug 08, 2007 7:15 pm Onderwerp: Vraag over samenwerking phpbb forum + website |
|
|
Ik ben momenteel druk bezig mijn website te redesignen. Hierbij maak ik ook gebruik van een phpbb forum. Nu heb ik het zover dat ik bestaande forum gebruikers kan laten inloggen via een formulier op de site. Uitloggen gaat volgens mij ook goed, maar dit kan nog niet getest worden omdat ik met het volgende zit;
Arie heeft mij namelijk gezegd waar ik op moet controleren om na te gaan of de gebruiker is ingelogd, ja of nee. Ik weet namelijk dat de login op deze site ook gekoppeld is aan de forum gebruikers. Nu heb ik de onderstaande stukjes code gebruikt in mijn index.php maar ik blijf echter hardnekkige fouten krijgen, hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen:)
Zodra login.php wordt aangeroepen (gewoon door op het linkje inloggen te klikken) wordt deze geinclude in index.php.
adres site: http://www.webmasterpoint.nl/index.php
type server: windows
Deze staat bovenaan in de php-pagina.
Code: |
define('IN_PHPBB', true);
// Pad naar je forum, aanpassen naar jouw instellingen.
$phpbb_root_path = 'forum/';
require_once($phpbb_root_path . 'extension.inc');
require_once($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
$redirect = '../index'; |
en deze staat op login php en moet controleren of de gebruiker is ingelogd
Code: |
<?
// IS DE GEBRUIKER INGELOGD?
if($userdata['user_id'] != '-1')
{
print '<div class="npadding">Je bent ingelogd als ' . $userdata['username'] . '</div>
<div class="npadding">› <a href="'.appent_sid($sPad.'profiel').'">Profiel</a></div>';
if ($userdata['user_level'] > 0) {
print '<div class="npadding">Nieuws</div>
<div class="npadding">› <a href="'.appent_sid($sPad.'addnews').'">Voeg een nieuw bericht toe</a></div>
<div class="npadding">› <a href="'.appent_sid($sPad.'mnieuws/').'">Bewerk/delete nieuws</a></div>
';
}
if ($userdata['user_level'] == 1) {
print '<div class="npadding">› <a href="'.appent_sid($sPad.'newsposters').'">Nieuws-posters beheer</a></div>';
}
if ($userdata['user_level'] == 1 || $userdata['user_level'] > 2) {
print '<div class="npadding">Paginas</div>
<div class="npadding">› <a href="'.appent_sid($sPad.'addpage/').'">Voeg een nieuwe pagina toe</a></div>
<div class="npadding" style="margin-bottom: 5px;">› <a href="'.appent_sid($sPad.'mnpage/').'">Bewerk/delete paginas</a></div>
';
}
print '<div class="npadding">› <a href="'.$sPad . $phpbb_root_path . 'login.php?logout=true&sid=' . $userdata['session_id'] . '&redirect=' . $redirect . '">Uitloggen</a></div>';
}
// GEBRUIKER IS NIET INGELOGD, FORMULIER WEERGEVEN
else
{
$url = $phpbb_root_path.'login.php';
?>
<form action="<? print $sPad.$url; ?>" method="post">
<table>
<tr>
<td><input type="text" name="username" value="Gebruikersnaam" onblur="if(this.value=='')this.value='Gebruikersnaam';" onfocus="if(this.value=='Gebruikersnaam')this.value='';" class="login"></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="password" name="password" value="password" onblur="if(this.value=='')this.value='password';" onfocus="if(this.value=='password')this.value='';" class="login"></td>
</tr>
<tr>
<td><input id="autolog" type="checkbox" checked="checked" name="autologin"> <label for="autolog" class="small">Log automatisch in</label></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="hidden" name="redirect" value="<? print $redirect; ?>" /></td>
</tr>
<tr>
<td><input type="submit" name="login" value="Log in" class="slogin"></td>
</tr>
</table>
</form>
<div class="nogg">Nog geen lid? <a href="<? print $sPad.$phpbb_root_path . 'profile.php?mode=register'; ?>">Klik hier om te registreren.</a></div>
<?
}
?> |
|
 |
Arie Hoogste Commandant

|
Geplaatst: Wo Aug 08, 2007 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
je zou Code: | $phpbb_root_path = 'forum/'; | is kunnen veranderen in Code: | $phpbb_root_path = '/forum/'; |
|
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Aug 09, 2007 12:38 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is een goeie, even proberen
EDIT: Top arie bedankt voor de tip! ben nu in ieder geval paar fouten kwijt...
http://www.webmasterpoint.nl/index.php _________________
IGN --> Rohem |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Aug 09, 2007 1:22 pm Onderwerp: |
|
|
Heb het opgelost:) Het probleem zat hem inderdaad in het root pad. Omdat ik windows server heb had hij problemen met het pad. Onderstaand de oplossing.
In ieder geval bedankt voor je hulp arie!
Code: | $phpbb_root_path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/forum/'; |
|
 |
pascalkemink Brigadegeneraal

|
Geplaatst: Do Aug 09, 2007 2:09 pm Onderwerp: |
|
|
jezus wat zon klein verschil veel uit kan maken _________________ pkrocky briggadier generaal
 |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Aug 09, 2007 4:53 pm Onderwerp: |
|
|
pascalkemink schreef: | jezus wat zon klein verschil veel uit kan maken |
Blijkbaar..wat dat betreft is linux hosting toch beter. Alleen kwam er met testen achter dat het niet helemaal werkt. Alsje op forum inlogt ziet hij op site niet dat je ingelogd bent, en als je op de site inlogt ziet hij niet dat je op het forum ingelogd bent :S _________________
IGN --> Rohem |
|
Terug naar boven |
|
 |
|