Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 1:48 pm Onderwerp: |
|
|
Vasslli schreef: | Eindlijk, goede keuze dta je maakt je zal blij zijn met jee processor intel ownt. Ben bllij dat we je op andere gedachten konden brengen anders had je zo een flauwe amd cpu gehad. |
jeps en dan komt er later dit jaar nog een extra vid kaart in + een sterkere voeding. ik denk dat ik dan wel goed zit voor een tijdje gamen
thnx m8 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Jeroen Lieutenant Generaal

Geregistreerd op: 01 Dec 2006 Berichten: 1028 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 2:00 pm Onderwerp: |
|
|
Ludwig83 schreef: | Vasslli schreef: | Eindlijk, goede keuze dta je maakt je zal blij zijn met jee processor intel ownt. Ben bllij dat we je op andere gedachten konden brengen anders had je zo een flauwe amd cpu gehad. |
jeps en dan komt er later dit jaar nog een extra vid kaart in + een sterkere voeding. ik denk dat ik dan wel goed zit voor een tijdje gamen
thnx m8 |
Dat word een zeer mooie pc, maar de meerprijs van de E6700 tegen over de E6600 is het niet waard vind ik koop gewoon een E6600 en clock hem over  _________________
"Not getting shot in the face repeatedly by a swearing, ultra-skilled 15 year old boy who plays the game every day for 8 hours." |
|
Terug naar boven |
|
 |
BounceMeister Brigadegeneraal

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 2:15 pm Onderwerp: |
|
|
Dat AMD sneller was dan Intel was in de tijd van de Pentium 4, nu is de Core Duo de beste keuze.
Een E6600 is in verhouding veel goedkoper. Die E6700 ga je niet direct merken, behalve in je portemonnee.
Leg die 80 euro bij een betere videokaart straks, dat merk je wel. OF leg het bij sneller geheugen.
Qua geheugen ligt het meestal aan het moederbord wat het best geschikt is. De fabrikant ven het moederbord heeft meestal een lijst met getest en ok geheugen.
Corsair, OCZ, Kingston, GEIL, etc zijn allemaal goede merken. Geeft niet te veel geld uit voor geheugen wat een iets snellere CAS timing heeft, dat merk je amper bij DDR2. Kies voor geheugen wat synchroon loopt aan de FSB, dus 533MHZ DDR2 geheugen, oftewel PC4200, OF, ga gelijk voor PC6400 (800MHz DDR2) of hoger. Met de tusseninliggende PC5300 heb je namelijk niet genoeg performancewinst om het verlies van de asynchrone bus op te vangen.
Als je gaat overklokken kan je wel baat hebben bij geheugen met snellere CAS timings, omdat je dan meer speling hebt.
Moederborden van Asus zijn altijd wel goed, als je maar een intel chipset hebt (dat heeft de P5B ook).
Als je straks een zwaardere voeding koopt, kijk dan niet alleen naar wat de fabrikant voor vermogen op de doos heeft geprint. Zoek wat reviews op en kijk naar een voeding die daadwerkelijk dat vermogen levert en ook nog eens stabiel is. Goedkope voedingen zijn vaak niet stabiel, waardoor je systeem ook nog wel eens vast wil lopen. _________________
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:12 pm Onderwerp: |
|
|
BounceMeister schreef: | Dat AMD sneller was dan Intel was in de tijd van de Pentium 4, nu is de Core Duo de beste keuze.
Een E6600 is in verhouding veel goedkoper. Die E6700 ga je niet direct merken, behalve in je portemonnee.
Leg die 80 euro bij een betere videokaart straks, dat merk je wel. OF leg het bij sneller geheugen.
Qua geheugen ligt het meestal aan het moederbord wat het best geschikt is. De fabrikant ven het moederbord heeft meestal een lijst met getest en ok geheugen.
Corsair, OCZ, Kingston, GEIL, etc zijn allemaal goede merken. Geeft niet te veel geld uit voor geheugen wat een iets snellere CAS timing heeft, dat merk je amper bij DDR2. Kies voor geheugen wat synchroon loopt aan de FSB, dus 533MHZ DDR2 geheugen, oftewel PC4200, OF, ga gelijk voor PC6400 (800MHz DDR2) of hoger. Met de tusseninliggende PC5300 heb je namelijk niet genoeg performancewinst om het verlies van de asynchrone bus op te vangen.
Als je gaat overklokken kan je wel baat hebben bij geheugen met snellere CAS timings, omdat je dan meer speling hebt.
Moederborden van Asus zijn altijd wel goed, als je maar een intel chipset hebt (dat heeft de P5B ook).
Als je straks een zwaardere voeding koopt, kijk dan niet alleen naar wat de fabrikant voor vermogen op de doos heeft geprint. Zoek wat reviews op en kijk naar een voeding die daadwerkelijk dat vermogen levert en ook nog eens stabiel is. Goedkope voedingen zijn vaak niet stabiel, waardoor je systeem ook nog wel eens vast wil lopen. |
thnx
videokaart zit al wel goed heb op het moment de 8800gts 640 mb, daarom wil ik een sli mobo hebben. voor een 2e 8800gts 640 mb voor een latere upgrade.
volgende maand koop ik dus de :
Asus P5N-E SLI
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=gpea71&showTechData=true
Intel® Core⢠2 Duo E6600
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=hpgi47&showTechData=true
Zalman CNPS9500 AT
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=HPLZ10&showTechData=true
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=ibie8p&showTechData=true
is dit goed te doen zamen ? |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:20 pm Onderwerp: |
|
|
Dat mobo is niet echt handig voor SLI dan worden je Pci-E sloten terug geclockt naar 8X ipv 16X wat betekend dat je minder bandbreedte hebt dus minder performance.
En over die koeler ... die is te duur voor het geen wat je krijgt koop een Artic freezer!
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPLC02 _________________
"Not getting shot in the face repeatedly by a swearing, ultra-skilled 15 year old boy who plays the game every day for 8 hours." |
|
Terug naar boven |
|
 |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:24 pm Onderwerp: |
|
|
Jeroen schreef: | Dat mobo is niet echt handig voor SLI dan worden je Pci-E sloten terug geclockt naar 8X ipv 16X wat betekend dat je minder bandbreedte hebt dus minder performance.
En over die koeler ... die is te duur voor het geen wat je krijgt koop een Artic freezer!
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPLC02 |
mmmm kun je hem dan niet meer unlocken naar 16X ? of zou ik dan tog voor een ander mobo moeten gaan |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:26 pm Onderwerp: |
|
|
Ludwig83 schreef: | Jeroen schreef: | Dat mobo is niet echt handig voor SLI dan worden je Pci-E sloten terug geclockt naar 8X ipv 16X wat betekend dat je minder bandbreedte hebt dus minder performance.
mmmm kun je hem dan niet meer unlocken naar 16X ? of zou ik dan tog voor een ander mobo moeten gaan |
Ik zou voor een andere gaan, ik heb ff zitten kijken maar kan er zo snel niet eentje vinden die 2x 16X heeft. _________________
|
Terug naar boven |
|
 |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:29 pm Onderwerp: |
|
|
Jeroen schreef: | Ludwig83 schreef: | Jeroen schreef: | Dat mobo is niet echt handig voor SLI dan worden je Pci-E sloten terug geclockt naar 8X ipv 16X wat betekend dat je minder bandbreedte hebt dus minder performance.
Ik zou voor een andere gaan, ik heb ff zitten kijken maar kan er zo snel niet eentje vinden die 2x 16X heeft. |
die ik had uitgekozen heeft wel 2x 16x kijk maar goed |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 3:54 pm Onderwerp: |
|
|
'Die P5N .... volgens mij niet hor
Bijzonderheden
Om de nieuwste processorkernen te ondersteunen is eventueel een BIOS-Update noodzakelijk., SLI chipset (2x 8x lane ondersteuning), Vista ready _________________
|
Terug naar boven |
|
 |
BounceMeister Brigadegeneraal

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 4:30 pm Onderwerp: |
|
|
Klinkt goed, geheugen heeft snelle timings en is niet duur. Alleen die Zalman koeler is niet noodzakelijk (scheelt 40 euro!), Intel levert een koeler mee. (Intel processor altijd "boxed" kopen, dan heb je langer garantie + een koeler) Zalman zal wellicht stiller zijn, maar wel kwetsbaar en zwaar (en lastig schoonmaken). Hoe stil de Intel koeler is weet ik niet, maar hij voldoet wel qua koeling.
Zowiezo moet de koeling van de behuizing goed zijn, daar kan een extra fannetje wonderen doen.
Nog even doorgaand op dat SLI gebeuren, ik lees regelmatig bij reviews en grote benchmarks dat SLI niet altijd de investering waard is. Vaak komt er een nieuwe videokaart die solo al sneller is (en nieuwe effecten kent) dan twee kaarten van het eerdere model in SLI opstelling. Als je dan bedenkt dat je er erg veel voor betaalt, een duurder moederbord en twee dure kaarten, dan kan je ook elke zoveel jaar een nieuwe videokaart kopen. Dan zit je op de langere termijn beter dan nu een dure SLI set kopen en daar langer mee moeten doen. Maar dat is mijn idee erover... _________________
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Abcd007 Lieutenant Generaal

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 7:35 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan met mijn AMD Atlhon 64 3000+ BF 2142 ook op high spelen zonder problemen wel met 1024 ram geheugen en een 256 mb 1650pro videokaart.
AMD heeft hele goede processors vergeleken met intel maar op dit moment bezit intel de beste processors.
Ik raad je aan om een Core 2 Duo te halen. _________________ 1+1=2142
[img]http://img340.imageshack.us/my.php?image=3610458ng7.gif[/img] |
|
Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 8:11 pm Onderwerp: |
|
|
A007 schreef: | Ik kan met mijn AMD Atlhon 64 3000+ BF 2142 ook op high spelen zonder problemen wel met 1024 ram geheugen en een 256 mb 1650pro videokaart.
AMD heeft hele goede processors vergeleken met intel maar op dit moment bezit intel de beste processors.
Ik raad je aan om een Core 2 Duo te halen. |
Echt alles op high .... ?
Dat haal ik niet eens wil ik normale fps halen.
Mijn specs: AMD Athlon 64 X2 5200+ - Asus M2N-E - Club3d, ATI Radeon X1600 XT 256mb - 2x Maxtor 6V200E0 200 GB - 2x Kingston DDR2 1024MB DDR2-667 - 2x Kingston DDR2 512MB DDR2-667
Toch maar es een nieuwe graka halen  _________________
|
Terug naar boven |
|
 |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Ludwig83 Generaal-Majoor

|